Hacı Bayram Veli Cad. Yayık Sk. No:31 Altındağ/Ankara   0312 433 13 28   sehirmedeniyet@gmail.com
<a href=sehir_ve_medeniyet_dernegi_5_olagan_genel_kurulu-detay-270.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Şehir ve Medeniyet Derneği 5. Olağan Genel Kurulu</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Şehir ve Medeniyet Derneği 5</div></a> <a href=prof_dr_ali_bardakoglu
dan_musluman_hayatinda_din_ve_dunya_semineri-detay-262.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Prof. Dr. Ali Bardakoğlu'ndan Müslüman Hayatında Din ve Dünya semineri</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Prof Ali Bardakoğlu, 12 Aralık 2020 tarihinde saat 20:00'de Şehir ve Medeniyet Derneğinin sosyal medya hesapları üzerinden " /> <a href=prof_dr_engin_yildirimdan_uc_tanri_anlayisina_dair_degerlendirme-detay-263.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Prof. Dr. Engin Yıldırım'dan Üç Tanrı Anlayışına dair değerlendirme</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Prof Dr Ergün Yıldırım, 28 Kasım 2020 tarihi, saat 14:00'te Şehir ve Medeniyet Derneği sosyal medya hesapları üzerinden online olarak " /> <a href=prof_dr_mehmet_turkeriden_toplumsal_etik_ve_insan_semineri-detay-264.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Prof. Dr. Mehmet Türkeri'den Toplumsal Etik ve İnsan semineri</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Prof Dr Mehmet Türkeri, 14 Kasım 2020 saat 14:00'te Şehir ve Medeniyet Derneği sosyal medya hesapları üzerinden online olarak " /> <a href=prof_dr_mehmet_barcadan_sosyal_yenilik_ve_medenilesme_semineri-detay-265.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Prof. Dr. Mehmet Barca'dan Sosyal Yenilik ve Medenileşme semineri</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Prof Dr Mehmet Barca, 31 Ekim 2020 saat 14:00'te Şehir ve Medeniyet Derneği sosyal medya hesapları üzerinden online olarak " /> <a href=5_ulke__yazar-detay-268.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>5 Ülke-  Yazar</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>5 Ülkenin ve 5 Yazarın anlatılacağı programımıza bu hafta Cengiz Aytmatov ve Kırgızistan ile başlıyoruz</div></a> <a href=orta_ogretim_ogrencileri_ve_velileriyle_kahvalti_programi-detay-267.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Orta öğretim öğrencileri ve velileriyle kahvaltı programı</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Orta öğretim öğrencilerimiz ve velileri ile derneğimiz bahçesinde, 11 Ekim 2020 tarihinde, tedbirlere riayet ederek kahvaltı programında buluştuk</div></a> <a href=gulabi_eryaman_ile_fotografcilik_atolyesi-detay-266.html><div class='lineh34 Font2 Size28 Kirmizi'>Gülabi Eryaman ile Fotoğrafçılık  Atölyesi</div><div class='Font1 lineh24 Size16 Beyaz Pay6 hidden-xs'>Gülabi Eryaman eğitmenliğindeki Fotoğrafçılık Atölyemiz  4 Ekim 2020 günü pandemi tedbirlerine uygun olarak yapıldı</div></a>
Günümüzdeki Siyasi Selefiliğin yayılma sebepleri
Diyanet İşleri Başkan Müşaviri Sayın Doç. Dr. Enver ARPA “Günümüzdeki Siyasi Selefilik ve Cihat Anlayışı” konulu seminerinde selefiliği tanımlayarak siyasi selefiliğin yayılmasını besleyen başlıca nedenlere değindi. Selefiğin ana karakteristik özelliğine değinen Enver Arpa, bu tavrın ana karakteristiğinin hüküm çıkarmada veya daha genel anlamda dini anlamda ayet ve hadise dayalı anlama çabası içerisinde olması ve yoruma ve akli çıkarımlara karşı çıkması olduğunu söyledi. Selefilik daha çok Ehl-i Rey önderi olarak kabul edilen Ebu Hanife tarafından temsil edilen dini naasların anlaşılmasında yorumu ve uygulamayı daha çok dikkate alan anlayışa karşı olarak ortaya çıkmıştır. Selefilik bir mezhep değildir. Bir yaklaşımın adıdır. Siyasi selefiliğin ortaya çıkması Muhammed b. Abdulvahhab önderliğinde ortaya çıkan Vahhabilik anlayışı ile başlamıştır. Selefi akımlar siyasi talepleri veya çıkarları farklılaştıkça farklı anlayışlar geliştirebilmektedirler. Ancak hemen hepsi siyasi amaçları için dini araçsallaştırmaktadırlar. Arpa, siyasi selefiliğin yayılmasını besleyen başlıca nedenleri şu şekilde sıralamaktadır: 1. Fıkhi mezhepler sadece ibadet alanları ile sınırlı hale gelmiş bulunmaktadır. Müslümanların karşı karşıya kaldığı siyasi meydan okumaya tavır geliştirecek durumda olmaması. 2. İslam dünyasında yaşanan işgaller selefiliğe taze kan oldu. 3. Irak Savaşı sonrası ABD’nin Irak’ta uyguladığı alt kimlikleri, dini inanç gruplarını göz ardı eden ayrımcı politikaları. 4. Arap Baharı olarak isimlendirilen dönemde Batılı ülkelerin bu ülkelerde takındığı tavır özelliklede Suriye iç savaşındaki tutumları dünyanın her yerinde dini hassasiyetleri yüksek olan gençlerin Batı’yı hedefe koyan selefi akımlara sempati beslemelerinde önemli bir sebep olmuştur. 5. Emperyalist güçlerin İslam dünyasını zayıf düşürmek için siyasi selefiliği manipüle etmek amacıyla desteklemesi bu akımların hızla yayılmasını sağlamıştır. 6. Bazı siyasal selefi gruplar gençlerin hoşlandıkları modern kitle iletişim araçlarını kullanarak taraftar bulmakta, vadettikleri maddi ve manevi teşviklerle bir cazibe yaratmaktadır. 7. Sloganik dini söylemlere, cihat, şehadet, cennet, cehennem gibi rağbet gören söylemlerle gençlere hitap ederek kendilerini ifade edebilecekleri bir alan oluşturan siyasal selefi gruplar bu yolla rahat taraftar bulabilmektedir.